Szemébe nézve a halálnak



Versemet  a férfi-lét küzdelme ihlette meg. Azt mondják a  nőknek nehezebb az életük, mint a férfiaknak. Mégis a nők élnek lényegesen tovább... Lehet, hogy a nők a saját küzdelmükből előbb találnak vissza  lelkük közelségéhez?
És lehet, hogy a férfiak életét elhúzza egy másfajta küzdelem...? 

Küzdöttem, akartam
hittem, hogy jobb lehet.
Vártam, hogy szeressek
 és simogatva szeressenek.

Akartam a sikert, pénzt, hatalmat és az erőt.
Vibráló életet, ezer arcú, tiszta nőt.
Vágytam a kacagást,  a réten ölelést,
vízen lebegést, titkon epedve szeretést.

Hazudtam magamnak és másoknak is,
hogy könnyebb legyen.
Könnyebb a létezés,
míg önmagam nem lelem.

És volt ezer villanás, nem is emlékeszem már…
De fájtak nagyon.
Hamis mosollyal vértezve fel magam,
folytak el napjaim, s láttam magam, ahogy hagyom.

Bántottak és bántottam és is.
Elszállt közben millió pillanat.
Apát vágyó, felém nyúló karok nem értek el,
fáradtan földre hulltak a fel nem vállalt szavak.

Aztán elbújni vágytam,
pihenni csendesen.
Testem  üzent s én értettem,
hogy terheim már nem cipelhetem.

Majd egy nap, szemébe nézve a Halálnak,
megláttam lelkem mélységét és arcom igazát.
Megrendülve álltam ott; oly szép volt a kép.
S akkor, csak akkor, engedtem szívembe lelkem gyönyörű madarát.

 Tudtam: Valódi életem csak mostantól kezdhetem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

ELKÖLTÖZTEM!

Írásaimat itt találod: www.endreihorvathagnes.hu

Magamról:

Mindenki számára vannak utak, ahová hívja az élet. Az én egyik utam az az elkötelezett figyelem és megértési szándék, melyeknek tárgya az emberek cselekedetei mögött megbúvó motiváció. Az a "valami" ami sok esetben beleszól az életünkbe, anélkül, hogy tudnánk róla. Izgalmas, állandó nyitottságot feltételező, folyamatos tökéletesítést kívánó, nagyszerű hivatás. Megtarthatnám ezeket a tapasztalatokat a terápiás munka keretein belül. De miért is tenném? Sokat segíthet egy-egy gondolat, amikor megtalálja a gazdáját. Ezért ezeket a tapasztalatokat, az írás segítségével átadom másoknak. Örömmel teszem: az írás számomra az egyik legizgalmasabb, legörömtelibb létállapot. Amikor írok, otthon vagyok...

Szakmai bemutatkozó